הצעת מרצ שבקשה לאסור על שרים לנסוע ברכב בשבת נדחתה

    איתי גדסי No Comments on הצעת מרצ שבקשה לאסור על שרים לנסוע ברכב בשבת נדחתה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור שימוש ברכב ממשלתי לשר וסגן שר ביום המנוחה השבועי ובחג, של חברת הכנסת תמר זנדברג.

    זנדברג בקשה לאסור על שרים וסגני שרים לעשות שימוש ברכבם הממשלתי, לו הם זכאים מתוקף החלטות ממשלה, בימי חג ושבת. ההצעה בקשה לקבוע כי תוקף האיסור יפוג ביום בו יופעלו שירותי תחבורה ציבורית בימים האמורים.

    "במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת וימי החג, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת. זכותם לחופש תנועה נשללת למשך 24 שעות בכל שבוע, בלא שום הסבר סביר. על חברי הממשלה לגלות אחריות ודוגמא אישית ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי ובימי חג, כל עוד הציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי יכול להשתמש בתחבורה ציבורית בימים אלה ובכך לפעול לצמצום אי-השוויון."

    שר התחבורה ישראל כץ השיב: אני מודיע לח"כ זנדברג שאני באופן אישי תומך בחוק ובלבד שהוא יוחל גם על חברי הכנסת. מדוע את חושבת שמותר לך לנסוע ברכב שמדינת ישראל נותנת לך? אני לא מכיר דוגמה אישית מוגבלת עד כדי כך. מאחר שאני בקושי נוסע בשבתות ומשלם 9000 ש"ח בחודש עבור השימוש הפרטי ברכב בסופי שבוע, אני גם ארוויח כסף. אם את מגישה חוק תחילי אותו גם על עצמך כדוגמה אישית.



    0 תגובות